بهترین برندهای لمینت دندان

راهنمای انتخاب بهترین برندهای لمینت دندان همراه با نکات مهم

لمینت دندان از جمله درمان‌های زیبایی دهان و دندان است که می‌تواند زیبایی بی‌نظیری به ظاهر دندان افراد بدهد. گذشته از این، فاصله بین دندان‌ها، لکه‌ها، تیرگی‌های دندان و حتی ناهماهنگی دندان‌ها را می‌توان با لمینت تا حدی درمان کرد. لمینت‌ها درمان بلندمدتی برای دندان‌های آسیب‌دیده و تیره‌رنگ هستند. دندانپزشک‌های متخصص در این زمینه می‌توانند لمینت‌هایی با رنگ طبیعی و مشابه رنگ اصلی دندان را برای بیماران به کار بگیرند که تا سال‌ها دوام آورده و به چهره و لبخند افراد، جذابیت زیادی می‌بخشند.در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی لمینت دندان و مزایای آن، به بررسی بهترین برندهای لمینت دندان در دنیا بپردازیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • لمینت دندان چیست؟
  • چه کسانی می‌توانند دندان‌های خود را لمینت کنند؟
  • انواع برندهای لمینت دندان کدام‌اند؟

لمینت دندان چیست؟

پیش از اینکه به بررسی انواع برندهای لمینت دندان بپردازیم، اجازه بدهید اشاره کوتاهی به این روش درمانی داشته باشیم. در این روش، صدف‌های مصنوعی و بسیار نازک دندان که از جنس پرسلین هستند، به‌وسیله چسب مخصوص دندان و مستقیماً روی قسمت جلویی دندان‌ها چسبانده می‌شوند. دندانپزشک هرکدام از این لایه‌ها را متناسب با شکل و اندازه هر دندان می‌سازد تا کاملاً با دندان فیکس شوند.

در مواردی که دندان‌های فرد دارای نقص‌هایی مثل لکه و تیرگی هستند،‌لمینت می‌تواند یک گزینه درمانی بسیار مناسب باشد. ازآنجا که لمینت، از جمله شیوه‌های درمانی غیرتهاجمی و البته سریع به شمار می‌آید، خیلی از افراد برای داشتن لبخندی زیباتر به سراغ این روش می‌روند.

چه کسانی می‌توانند دندان‌های خود را لمینت کنند؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که دندانپزشک پیش از لمینت کردن باید بررسی کند، سلامت لثه‌ها و دندان‌های فرد است. درصورتی‌که بیمار مشکلات دهانی نظیر پوسیدگی دندان داشته باشد، دندانپزشک ابتدا باید آن‌ها را برطرف کند. همچنین اگر بیمار عادت به دندان‌قروچه و فشار دادن فک دارد، ممکن است نتواند کاندید مناسبی برای دریافت لمینت باشد؛ چرا که احتمال شکسته‌شدن لمینت‌ها در اثر افزایش فشار روی دندان‌ها وجود دارد.

هر آنچه که نیاز است درباره لمینت سرامیکی بدون تراش بدانید!

لمینت دندان

انواع برندهای لمینت دندان کدام‌اند؟

یکی از پرتکرارترین پرسش‌های بیماران برای انتخاب بهترین نوع لمینت دندان این است که: «بهترین مارک لمینت دندان چیست؟». در ادامه به بررسی چند مارک معتبر لمینت در دنیا می‌پردازیم.

راهنمای انتخاب بهترین برندهای لمینت دندان همراه با نکات مهم

از بهترین برندهای لمینت دندان مارک Empress و  Emax

این برندها که توسط گروه تولیدی Ivoclar Vivadent ساخته می‌شوند، هر دو از جمله لمینت‌هایی هستند که از جنس سرامیک فشرده ساخته شده‌اند. این شرکت در کل دنیا به‌عنوان تولیدکننده پیشرو در زمینه ساخت ونیرهای پرسلین شناخته می‌شود. لمینت‌های ای مکس به علت پایداری بسیار بالاتر خود شناخته‌شده‌تر هستند. هر دو مارک لمینت (ایمپرس و ای مکس) به اندازه کافی نازک بوده و با ایجاد کمترین میزان تغییر شکل در دندان، آن را زیباتر می‌سازند.

از بهترین برندهای لمینت دندان مارک MAC

لمینت‌های مک انتخاب بهترین هنرپیشه‌های هالیوودی هستند که توسط آزمایشگاه MicroDental طراحی و تولید می‌شوند. البته متأسفانه باید گفت مشتریان این برند گزینش‌شده بوده و تنها سلبریتی‌های محبوب جهان می‌توانند از این لمینت‌ها استفاده کنند.

ونیرهای برند مک، مانند برندهای ایمپرس و ای مکس از جنس سرامیک فشرده هستند. ازآنجاکه در فرایند سازگاری رنگ لمینت‌های مک از ۱۶ درجه طیف رنگی استفاده شده است، بیشترین میزان تطابق رنگی با دندان‌های فرد حاصل می‌شود. این در حالی است که در سایر لمینت‌ها حداکثر از ۴ طیف رنگی استفاده می‌شود.

از بهترین برندهای لمینت دندان مارک DuraThin & DaVinci

لمینت‌های دوراتین توسط شرکت ویتا تولید شده و ویژگی‌های آن‌ها مشابه با سایر لمینت‌های پروسلین است. لمینت‌های داوینچی هم که توسط آزمایشگاه دندان داوینچی طراحی و تولید می‌شوند، از تکنولوژی ساخت پروسلین فشرده بهره گرفته‌اند.

از بهترین برندهای لمینت دندان لومینیرز

اگر دوست دارید هنگام قراردادن لمینت‌ها دندان‌هایتان دست‌نخورده باقی بماند، لومینیرز بهترین انتخاب برای شما است. یکی از عیب‌هایی که سایر لمینت‌ها دارند این است که دندانپزشک باید حدود 0.5 میلی‌متر از سطح دندان را تراش دهد تا لمینت به‌درستی سر جای خود قرار بگیرد. هرچه لمینت ضخیم‌تر باشد، عمق بیشتری از دندان باید تراشیده شود. لمینت لومینیرز تنها 0.2 میلی‌متر ضخامت دارد؛ در نتیجه عملاً دیگر نیازی به تراش دادن دندان وجود ندارد.

از بهترین برندهای لمینت دندان موقت

لمینت‌های موقت، از جمله محبوب‌ترین انواع لمینت دندان در دنیا هستند که قابلیت نصب و جداسازی سریع را دارند. یکی از مزایای لمینت‌های موقت قیمت پایین آن‌ها است. برای مثال لمینت‌های برند Instant Smile قیمتی برای با ۲۰ تا ۵۰ دلار دارند. تنها کافی است لمینت را در آب گرم قرار داده و سپس دندان‌ها را درون قسمت نرم لمینت فشار دهید.

لمینت دندان

سخن آخر درباره بهترین برندهای لمینت دندان

در این مقاله سعی کردیم به طور خلاصه به بررسی بهترین برندهای لمینت دندان بپردازیم. پیش از انتخاب برند، توجه کنید که این عمل زیبایی را در معتبرترین کلینیک دندانپزشکی برای لمینت انجام بدهید تا دندان‌هایتان دچار آسیب جدی نشوند. شما می‌توانید برای دریافت  بهترین متخصصان لمینت دندان در تهران را پیدا کنید.

تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین مارک لمینت دندان به عوامل متعددی بستگی دارد. برای مثال اگرچه نصب لمینت لومینیرز ساده است، اما در برخی بیماران عوارض لثه‌ای نیز گزارش شده است. به همین دلیل بهتر است تصمیم‌گیری نهایی را به عهده دندانپزشک خود بگذارید. یک دندانپزشک خوب می‌تواند باتوجه‌ به شرایط دندان‌ها و شکل آن‌ها، بهترین انواع لمینت دندان را که مناسب بیمار هستند معرفی کند.

تفاوت کامپوزیت با لمینت چیست و کدام یک بهتر است؟