سفید کردن لمینت پس از تغییر رنگ

تمامی نکات مهم درباره سفید کردن لمینت پس از تغییر رنگ

ما در جهانی زندگی می‌کنیم که ظاهر فیزیکی افراد اهمیت زیادی دارد؛ اگر زیبا بنظر برسید، احساس بهتری خواهید داشت و اعتماد به نفستان بیشتر خواهد شد. از این رو احتمال بیشتری دارد که جایی استخدام شوید، یک معامله تجاری سودمند انجام دهید یا یک قرار ملاقات موفق داشته باشید. یکی از راه‌هایی که به تقویت ظاهر کمک می‌کند، استفاده از لمینت‌های دندانی است. در این مقاله سفید کردن لمینت پس از تغییر رنگ را مطالعه می‌کنید.

در متن پیش رو قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم. آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • لمینت دندانی چیست؟
  • 7 راه حل برای سفید کردن لمینت های دندانی

لمینت دندانی چیست؟

در ادامه مقاله سفید کردن لمینت پس از تغییر رنگ لمینت‌ها باید گفت؛ لایه نازکی از پرسلن هستند که بر روی تاج هر دندان قرار می‌گیرند، تا دندان‌هایی روشن‌تر و لبخندی زیباتر داشته باشید و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با دندان‌های هر فرد تطابق پیدا کنند. لمینت‌ها فواید بسیار زیادی به ویژه در حوزه زیبایی دندانپزشکی دارند؛ از جمله:

  • دندان‌های سفیدتر
  • لبخند زیباتر
  • پر کردن شکاف‌ها و ایجاد یکنواختی در دندان‌ها
سفید کردن لمینت های دندانی

لمینت‌ها به راحتی لکه‌دار نمی‌شوند؛ با این حال نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارند تا ظاهر اولیه آن‌ها حفظ شود. 

لمینت دندان چیست و چگونه انجام می شود؟

7 راه حل برای سفید کردن لمینت های دندانی

در ادامه سفید کردن لمینت پس از تغییر رنگ باید گفت آیا امکان سفید کردن لمینت ها پس از تغییر رنگ وجود دارد؟ پاسخ این است که بله؛ در ادامه شما را با 7 راهکار اصلی برای سفید کردن لمینت‌ها پس از تغییر رنگ آشنا خواهیم کرد:

استفاده از مسواک نرم

مسواک‌های زبر ممکن است به پرسلن آسیب برساند.سبب عقب رفتگی خط لثه شود و پایه روکش‌ها نمایان بشود. از این رو لازم است همیشه از مسواک نرم استفاده کنید. لازم است مشابه دندان‌های طبیعی یک برنامه منظم برای مسواک زدن در طول روز داشته باشید. 

مسواک زدن پس از خوردن غذا

خوشبختانه لمینت‌ها به راحتی دندان‌های معمولی لکه‌دار نشده و لازم نیست مرتباً از این نظر آن‌ها را تحت نظر داشته باشید.چنانچه عادت به خوردن نوشیدنی‌هایی از قبیل قهوه دارید، لازم است پس از مصرف، دندان‌هایتان را مسواک بزنید.علاوه بر این لازم است مصرف نوشابه را محدود کنید. به دلیل قند و اسید موجود در آن، علاوه بر احتمال ایجاد لکه، باعث شکستن لمینت‌ها و ایجاد بیماری لثه می‌شود. 

جلوگیری از مصرف خمیردندان‌هایی با جوش شیرین یا سدیم بیکربنات

در حالی که جوش شیرین یک ماده عالی برای تمیز کردن دندان‌های طبیعی است، اما برای لمینت‌ها مضر بوده و می‌تواند باعث فرسودگی و تغییر رنگ آن‌ها شود. 

استفاده از خمیردندان‌های مخصوص

خمیردندان‌هایی در بازار وجود دارند که به طور خاص برای تمیز کردن لمینت دندان‌ها طراحی شده‌اند. می‌توانید در این باره با دندانپزشک خود مشورت کنید. این خمیردندان‌ها کمک می‌کنند تا لکه‌های جزئی روی سح لمینت از بین رفته و دندان‌ها در سفیدترین حالت ممکن حفظ شوند. 

نکشیدن سیگار

آیا به بهانه‌ی بیشتری برای ترک سیگار نیاز دارید؟ فارغ از تاثیری که سیگار بر روی احتمال ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله سرطان و بیماری‌های قلبی، عروقی می‌گذارد. می‌تواند سبب شود که لمینت‌ها تغییر رنگ داده و زرد یا قهوه‌ای شوند. این دقیقاً خلاف آن هدفی است که روز اول لمینت برای آن تعبیه شده است. 

دندانپزشکی دیجتال آریل

در فواصل منظم به دندانپزشک مراجعه کنید

همانطور که پلاک می‌تواند در دندان‌های طبیعی به دلیل ذرات غذایی ایجاد شود، می‌تواند بر روی لمینت ها هم ایجاد شود. از این رو لازم است که مراقبت‌های معمول از دندان‌ها را بعد از تعبیه لمینت هم دنبال کنید. برای اطمینان از تمیزی و سفید ماندن لمینت ها می‌توانید دو بار در سال به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا مراقبت‌های ضروری برای حفظ ظاهر لمینت ها انجام شود. درصورتی که دندانپزشک متوجه تغییر رنگی شود که قابل بهبود نیست، ممکن است به شما توصیه کند که لمینت ها را تعویض کنید. 

بهداشت دهان و دندان چیست و نکات کلیدی درباره رعایت بهداشت دهان و دندان

به دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید 

پس از گذشت 6 یا 7 سال اغلب لازم است لمینت‌های خود را تعویض کنید تا مجدد به روشنی روز اول شوند. در این موارد دیگر روش‌های خانگی پاسخگو نبوده و لازم است که به دندانپزشک مراجعه کنید. 

نکته پایانی درباره سفید کردن لمینت پس از تغییر رنگ

بهترین راهکار برای سفید کردن لمینت های دندانی، مراقبت صحیح از آن‌ها درست مشابه دندان‌های طبیعی است. مسواک زدن منظم پس از مصرف قهوه، نوشابه و یا سایر نوشیدنی‌ها و غذاهای تیره‌رنگی که می‌توانند سبب تغییر رنگ لمینت شوند، می‌تواند به پیشگیری از تغییر رنگ لمینت کمک کند. سعی کنید مصرف این غذاها و نوشیدنی‌ها را تا حد امکان محدود کنید. 

برای سفید کردن لمینت پس از تغییر رنگ دندان‌های خود را بطور مرتب با یک مسواک نرم تمیز کنید و یا با آب بشوئید تا از ایجاد لکه جلوگیری کنید. درصورتی که متوجه هرگونه تغییر رنگی در لمینت‌های خود شده و از این بابت نگران بودید، بهتر است با دندانپزشک خود در این باره مشورت کنید. 

راهنمای انتخاب بهترین برندهای لمینت دندان همراه با نکات مهم