مراحل بریج دندان

مراحل بریج دندان چگونه است؟ بررسی مزایا و معایب استفاده از روش ‌بریج دندان

بریج دندان گزینه‌ ترمیمی عالی برای جایگزینی دندان ازدست‌رفته یا حتی دندان شکسته است. انجام مراحل بریج دندان براساس شیوه خاصی انجام می‌گیرد. شکاف ایجادشده در اثر از دست دادن دندان را ‌بریج می‌کنند. بریج‌ها از سه تاج تشکیل شده‌اند که دو تاج آن در دو طرف دستگاه قرار گرفته‌اند و به‌عنوان تکیه‌گاه برای لنگر انداختن دندان مصنوعی سالم بین آن‌ها به‌عنوان یک پونتیک عمل می‌کنند.

اگر هیچ دندان همسایه‌ای برای استفاده به‌عنوان دندان پایه در دسترس ندارید، ممکن است مراحل بریج دندان تغییر کند. در نتیجه به ایمبریجنت دندان نیاز داشته باشید. بریج دندان وسیله ثابتی است که نشان می‌دهد روکش‌های اباتمنت روی دندان‌های سالم مجاور یا ایمبریجنت دندانی چسبانده شده‌اند. ‌بریج‌ها از مواد مختلفی از جمله فلزاتی مانند طلا و نقره، تمام‌چینی یا چینی ذوب‌شده به فلز ساخته می‌شوند.

مراحل کاشت دندان به روش بریج

مراحل بریج دندان با نخستین ویزیت آغاز می‌شود. در اولین ویزیت برای گرفتن بریج، دندان‌های پایه آماده می‌شوند. آماده‌سازی شامل اصلاح مجدد این دندان‌ها با برداشتن بخشی از مینای دندان است تا فضایی برای قرار دادن تاج روی آن‌ها ایجاد شود. در مرحله بعد، قالب‌هایی از دندان‌ها ساخته می‌شود که به‌عنوان مدلی عمل می‌کنند که پل، پونتیک و روکش‌ها توسط آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته می‌شوند. دندانپزشک شما یک بریج موقت برای محافظت از دندان‌ها و لثه‌های در معرض دید در حین ساخت بریج می‌سازد.

گام دوم از مراحل بریج دندان در ویزیت دوم این است که ‌بریج موقت شما برداشته می‌شود و ‌بریج چینی یا فلزی جدید برای رسیدن به تناسب بررسی و تنظیم می‌شود. برای بررسی تناسب چارچوب فلزی و گاز گرفتن ممکن است نیاز به بازدیدهای متعدد باشد. این موضوع بستگی به مورد هر فرد دارد. اگر بریج دندانی یک بریج ثابت است، دندانپزشک شما امکان دارد به مدت چند هفته آن را به‌طور موقت در محل قرار دهد تا مطمئن شود که به‌درستی بریج است. پس از چند هفته، ‌بریج در جای خود سیمان می‌شود.

9 حقیقت در مورد مراحل بریج دندان ثابت

بریج ثابت یک روش درمانی ارجح برای جایگزینی دندان ازدست‌رفته است. این ‌بریج دندانی ثابت نامیده می‌شود؛ زیرا در مقایسه با دندان مصنوعی قابل جابه‌جایی نیست.

مراحل کاشت دندان به روش بریج

1. بریج چیست؟

سازه‌ای است که توسط دندان‌ها در دو طرف حمایت می‌شود. بریج دندانی فاصله بین دندان‌ها را می‌پوشاند؛ درست مانند پل روی رودخانه. مراحل بریج دندان برای همه افراد ثابت است.

2. بریج چگونه ساخته می‌شود؟

ابتدا دندانپزشک شما تکیه‌گاه‌ها را آماده می‌کند. روکش‌های دندانی روی دندان‌های موجود به‌عنوان تکیه‌گاه برای بریج قرار می‌گیرند. دندان‌های شما در دو طرف شکاف تراشیده می‌شوند.دندانپزشک شما از دندان‌های آماده‌شده برداشت می‌کند. برداشت‌ها به تکنسین دندانپزشکی یا آزمایشگاهی که در آن بریج ساخته می‌شود ارسال می‌شود. پس از تکمیل، دندانپزشک شما بریج تکمیل‌شده را روی دندان‌های آماده‌شده سیمان می‌کند.

3. چگونه تا زمانی که بریج ساخته شود از دندان‌ها محافظت می‌شود؟

دندانپزشک یک بریج موقت نصب می‌کند که از دندان‌ها محافظت و از ایجاد حساسیت جلوگیری می‌کند. ‌بریج موقت خوب به نظر می‌رسد و شما نیز به‌طور معمول غذا می‌خورید.

4. بریج دندان ثابت معمولا از چه چیزی ساخته می‌شود؟

یکی از مراحل بریج دندان ساخت آن است. بریج دندان از فلز گرانبها یا غیرگرانبها ساخته شده است که پرسلین همرنگ دندان به آن ذوب می‌شود. از زمان توسعه مواد سرامیکی قوی‌تر، ‌بریج‌ها را می‌توان به‌طور کامل از چینی ساخت.

5. آیا مراحل بریج دندان دردناک است؟

عمل بریج دردناک نیست؛زیرا در هنگام شستن دندان‌ها و زمانی که دندانپزشک مشغول به کار می‌شود از بی‌حسی موضعی استفاده خواهد شد. اغلب مصرف مسکن برای تسکین درد پس از درمان غیرضروری است.

6. آیا بعد از نصب ‌بریج‌ها حساسیتی وجود خواهد داشت؟

حساسیت به گرما و سرما گاهی اوقات پس از سیمان‌کاری ‌بریج فقط به‌صورت موقت اتفاق می‌افتد.

7. آیا ‌بریج ثابت ظاهر خوبی خواهد داشت؟

بریج‌های دندانی ثابت به گونه‌ای ساخته می‌شوند که طبیعی به نظر برسند و با دندان‌های طبیعی موجود شما مطابقت داشته باشند. بریج دندان قطعا لبخند شما را ترمیم و بهبود می‌بخشد.

8. چگونه با بریج ثابت دندان غذا را می‌شود جوید؟

غذا خوردن با بریج ثابت مانند دندان‌های طبیعی راحت خواهد بود.

9. بریج‌های دندانی ثابت چقدر موفق هستند؟

بریج‌های دندانی ثابت با موفقیت برای جایگزینی یک یا چند دندان ازدست‌رفته استفاده می‌شوند. اگر به‌درستی از آن‌ها مراقبت شود، سال‌ها دوام خواهند داشت.

مزایای بریج دندان

بریج‌های دندانی به جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته کمک می‌کنند و عملکرد دندان‌های‌تان را بازیابی کرده و به شما این امکان را می‌دهند که به‌درستی صحبت کنید و بجوید. بریج‌ها مانع از جابه‌جایی دندان‌های طبیعی باقیمانده شما به سمت فضای خالی می‌شوند. در این صورت، خطر از دست دادن استخوان کاهش می‌یابد و ساختار صورت شما حفظ می‌شود. بریج‌ها به طور دائم در دهان شما ثابت می‌شوند و از لیز خوردن یا جابه‌جایی آن‌ها مانند دندان مصنوعی جلوگیری می‌کنند.

معایب بریج‌های دندانی

هنگامی که تصمیم می‌گیرید از بریج دندان به‌عنوان راه حل جایگزین دندان استفاده کنید، با معایبی مواجه می‌شوید. برخی از آن‌ها شامل موارد زیر است:

  • بریج نامناسب باعث ایجاد پوسیدگی دندان در زیر تاج می‌شود
  • دندان‌های پایه شما برای قرار دادن روکش‌های دندان در طول آماده‌سازی به خطر افتاده است
  • اگر دندان‌های پایه شما استحکام لازم را نداشته باشند، ترمیم می‌تواند فرو بریزد
  • بریج‌های دندانی در نهایت نیاز به تعویض دارند و صرفا یک دستگاه دندانپزشکی ثابت هستند که برای یک دهه شما دوام می‌آورند

چگونه بهترین بریج‌های دندانی را دریافت کنیم؟

اول از همه، باید بادقت انتخاب کنید که کدام گزینه را برای جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته داشته باشید. برای درک مزایا و معایب هر گزینه می‌توانید راه‌حل‌های مختلفی را با دندانپزشک خود در میان بگذارید. اگر تصمیم می‌گیرید که بریج‌های دندانی برای شرایط فعلی شما بهترین هستند، می‌توانید آن‌ها را ادامه دهید. اگر در مورد مزایا و معایب بریج‌های دندانی با دندانپزشک مشورت کنید، کمک‌کننده است؛ زیرا نظر دندانپزشک می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک کند.

دندانپزشک شما توصیه می‌کند با استفاده از نکات خودمراقبتی زیر، بریج دندان را در شرایط عالی همراه با سلامت دهان خود حفظ کنید:

  • دندان‌های خود را 2 بار در روز با استفاده از خمیردندان حاوی فلوراید مسواک بزنید
  • با نخ دندان کشیدن توجه ویژه ای به ‌بریج‌های دندانی داشته باشید و تمام تلاش خود را برای پاک کردن ذرات غذای به دام افتاده از اطراف تاج‌ها و زیر پونتیک انجام دهید. دندانپزشکان حتی استفاده از نخ دندان را توصیه می‌کنند تا شما را قادر سازد تا پونتیک را گرد کنید و زیر آن بچرخانید.
  • غذاهای چسبنده و نشاسته‌ای عامل اصلی ایجاد پوسیدگی در حفره دندان هستند. از خوردن آن‌ها اجتناب کنید.

اگر از دستورالعمل‌های دندانپزشک خود پیروی کنید، می‌توانید بریج‌های دندانی را برای طول عمر در دهان خود داشته باشید.

آیا روش بریج دندان راحت است؟

اگر می‌خواهید بریج دندان قرار دهید، باید چند بار به دندانپزشک مراجعه کنید. در اولین ویزیت، بی‌حسی موضعی در نزدیکی دندان‌ها دریافت می‌کنید که به‌عنوان تکیه‌گاه عمل می‌کند تا اطمینان حاصل شود که با هیچ‌گونه ناراحتی ناشی از عمل مواجه نمی‌شوید. دندان‌های اباتمنت با تغییر شکل و اندازه آن‌ها برای قرار دادن روکش‌های دندانی برای نگه داشتن پونتیک در جای خود آماده می‌شوند.

پس از آماده‌سازی مراحل بریج دندان اولیه، قالب‌هایی از اباتمنت‌ها برای آزمایشگاه دندان‌پزشکی گرفته می‌شود تا یک بریج دندانی مناسب بسازد. شما یک بریج موقت روی دندان‌های آماده‌شده به‌عنوان محافظت از آن‌ها دریافت خواهید کرد.

در طول ویزیت دوم شما، روش قرار دادن بریج دندان زمانی انجام می‌شود که دندانپزشک بریج موقت را برمی‌دارد تا آن را با جایگزینی سفارشی شما برای اصلاح دندان جایگزین کند. دندانپزشک بریج را تنظیم می‌کند تا اطمینان حاصل شود که به‌درستی بریج قرار می‌گیرد. اگر مشکلی پیش نیاید، ‌بریج به‌طور دائم در محل سیمان می‌شود.

روش بریج دندان

جمع‌بندی

بریج‌های دندانی با بستن شکاف ایجادشده توسط آن‌ها به بازیابی دندان‌های ازدست‌رفته شما کمک می‌کنند. بریج‌ها راه‌حل‌های عالی برای جایگزینی دندان‌های از‌دست‌رفته یا دندان شکسته هستند. با این حال، مانند هر روش ترمیمی دیگر، ‌بریج‌ها دارای مزایا و معایبی هستند. قبل از اینکه تصمیم بگیرید آن‌ها را به‌عنوان یک راه‌حل اصلاح دندان استفاده کنید، باید مزایا و معایب بریج‌های دندانی را در نظر بگیرید. درک مزایا و معایب و شناخت مراحل بریج دندان به شما کمک می‌کند تا به‌طور مناسب از آن‌ها مراقبت کنید تا آن‌ها را برای طول عمر خود حفظ کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *