لمینت سرامیکی بدون تراش

هر آنچه که نیاز است درباره لمینت سرامیکی بدون تراش بدانید!

لمینت دندان یکی از روش‌هایی است که این روزها بسیاری از افراد برای داشتن لبخندی زیباتر به کار می‌گیرند. دندانپزشکان لمینت را به‌عنوان یک گزینه مناسب برای رفع نامرتبی، شکستگی و زرد شدن دندان‌ها به مراجعان خود پیشنهاد می‌دهند. لمینت در واقع لایه نازکی از جنس پروسلین، کامپوزیت یا سرامیک است که دندانپزشک روی دندان بیمار قرار می‌دهد تا ظاهر آن‌ها را زیباتر کند. از آنجا که این روکش‌ها دائمی هستند، دندانپزشک باید زمان مشخصی را صرف آماده‌سازی و تراش دندان برای لمینت کردن آن کند. لمینت سرامیکی بدون تراش راهکاری آسان و سریع‌تر است که برخی دندانپزشکان متخصص از آن استفاده می‌کنند. در این روش، زمان و تلاش کمتری برای نصب لمینت صرف شده و نتیجه کار تفاوت چندانی با سایر روش‌ها از نظر دوام نخواهد داشت. 

در این مقاله قصد داریم شما را با هرآنچه که نیاز است درباره لمینت سرامیکی بدون تراش بدانید بیشتر آشنا کنیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • مزایای لمینت سرامیکی بدون تراش چیست؟
  • معایب لمینت بدون تراش چیست؟
  • هزینه لمینت سرامیکی بدون تراش چقدر است؟
  • مراحل انجام فرایند لمینت بدون تراش

مزایای لمینت سرامیکی بدون تراش چیست؟

در این بخش به بررسی مهم‌ترین مزایای لمینت سرامیکی بدون تراش دندان می‌پردازیم.

بهترین نتایج

لمینت‌های بدون تراش نتیجه نهایی بهتری دارند. ظاهر و رنگ دندان‌ها، فاصله بین آن‌ها و پوشاندن شکستگی‌ها و ترک‌ها در روش لمینت سرامیک بیش از سایر روش‌ها (مثل لمینت کامپوزیت) بهبود می‌یابد.

ونیر کامپوزیت دندان چیست؟

هزینه لمینت سرامیکی بدون تراش

کاهش میزان تراش دندان

در لمینت‌های معمولی، دندانپزشک باید 1.2 میلی‌متر از مینای دندان بیمار را بتراشد تا قالب‌گیری جهت ساخت روکش را انجام دهد. اما در لمینت بدون تراش نیازی به این کار نیست. واقعیت این است که در این روش زیاد به تراش دادن دندان احتیاجی نداریم. در برخی موارد دندانپزشک به کمک قالب‌گیری دیجیتال، روکش را ساخته و روی دندان نصب می‌کند.

نصب ساده

از آنجا که در این روش دندانپزشک نیازی به تغییر دادن دندان‌ها ندارد، نصب روکش ساده‌تر است. علاوه بر این، در روش لمینت بدون تراش ساختار دندان حفظ می‌شود.

عدم نیاز به بی‌حسی

از آنجا که دندانپزشک قرار نیست مینای دندان را بردارد، نیازی به بی‌حسی موضعی نیز وجود ندارد. این می‌تواند خبر خوبی برای افرادی باشد که نگران ایجاد حساسیت نسبت به مواد بی‌حسی هستند.

تأثیر بلندمدت

لمینت‌های سرامیکی بدون تراش بین ۵ تا ۷ سال دوام دارند. برخی تولیدکننده‌ها ادعا می‌کنند با مراقبت صحیح از لمینت‌ها می‌توان زمان بیشتری را نیز برای دوامشان متصور بود. تحقیقات نشان داده است این نوع لمینت برای افرادی که زمان زیادی را صرف سلامت و بهداشت دندان خود نمی‌کنند مناسب‌تر است.

لمینت دندان چیست و چگونه انجام می شود؟

معایب لمینت بدون تراش چیست؟

باوجود همه مزایای گفته‌شده، لمینت سرامیکی بدون تراش معایبی نیز دارند که پیش از انجام فرایند لمینت باید از آن‌ها مطلع باشید. درصورتی‌که دندان‌های شما به‌شدت آسیب‌دیده باشند، لمینت بدون تراش برایتان گزینه خوبی نخواهد بود. در این صورت احتمالاً لازم است درمان‌های پیچیده‌تری را برای بهبود ظاهر دندان‌هایتان به کار بگیرید. همچنین اگر رنگ دندان‌هایتان به‌شدت تغییر پیدا کرده است، باز هم لمینت بدون تراش برای شما درمان مناسبی نبوده و برای پوشاندن ظاهر بدرنگ دندان‌ها باید از مواد پایدارتری نسبت به لمینت استفاده کنید.

در نهایت باید گفت بعد از انجام لمینت باید در حفظ بهداشت دهان کوشا بوده و وقت زیادی را صرف کنید. پاک کردن اطراف دندان و به‌خصوص ناحیه اتصال میان لمینت و لثه‌ها از باکتری و جرم، بسیار مهم است.

هزینه لمینت سرامیکی بدون تراش چقدر است؟

در مقاله هر آنچه که نیاز است درباره لمینت سرامیکی بدون تراش بدانید، هزینه نیز مطرح است. مانند سایر پروسه‌های درمانی دندانپزشکی و زیبایی دهان و دندان، هزینه لمینت بدون تراش نیز متفاوت است. برای مثال هزینه لمینت سرامیکی بدون تراش در تهران با شهرهای دیگر قطعاً فرق دارد. اگر در حال حاضر تحت پوشش بیمه‌های درمانی و تکمیلی هستید، بهتر است از شرکت بیمه درباره میزان پرداخت هزینه‌های لمینت سؤال کنید. توجه داشته باشید بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای هزینه انجام پروسه‌های زیبایی دندانپزشکی (مثل لمینت) را تقبل نمی‌کنند.

مراحل انجام فرایند لمینت بدون تراش

فرایند نصب لمینت بدین صورت است:

  • دندانپزشک دندان‌های بیمار را ارزیابی کرده و از ساختار مطلوب آن‌ها اطمینان حاصل می‌کند.
  • قالب دندان گرفته می‌شود.
  • روکش لمینت سرامیکی بدون تراش از روی قالب‌ها ساخته می‌شود.
  • دندانپزشک روکش را روی دندان قرار می‌دهد تا از مناسب بودن اندازه آن‌ها مطمئن شود.
  • سپس دندانپزشک روکش را روی دندان بیمار محکم می‌کند.

تفاوت کامپوزیت با لمینت چیست و کدام یک بهتر است؟

مراحل انجام فرایند لمینت بدون تراش

سخن پایانی درباره لمینت سرامیکی بدون تراش

در این مطلب سعی کردیم به‌صورت خلاصه به بررسی لمینت سرامیکی بدون تراش دندان بپردازیم. اگر شما هم به دنبال این هستید که با لمینت کردن دندان‌هایتان لبخند خود را زیباتر کنید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا با بهترین متخصص برای لمینت سرامیکی در شهر خود مشورت کنید. برای پیدا کردن حرفه‌ای‌ترین افراد در این زمینه باید به بهترین کلینیک برای لمینت سرامیکی مراجعه کنید. لمینت بدون تراش می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای افرادی باشد که دوست دارند ظاهر دندان‌های خود را جذاب کنند. اما نکته مهم این است که ابتدا با دندانپزشک مشورت کرده و از او بخواهید بهترین گزینه ممکن را برای زیبا کردن دندان‌هایتان به شما پیشنهاد دهد.

راهنمای انتخاب بهترین برندهای لمینت دندان همراه با نکات مهم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *